Dowiedz się więcej o Menarini Group

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o lekach Berlin-Chemie/Menarini dostępnych bez recepty zapraszamy na strony leków:

Jeśli jesteś lekarzem i chcesz dowiedzieć się więcej o lekach Berlin-Chemie/Menarini dostępnych na receptę zapraszamy na stronę:

Co tak naprawdę wyróżnia Menarini? Ludzie! Są różnorodnym i autentycznym fundamentem naszej działalności. Nasza różnorodność kulturowa pozwala nam wprowadzać innowacje, dostosowywać się do zmian w biznesie, stawiać czoła wyzwaniom, podsuwać pomysły i rozwijać się.

Pracownicy Berlin-Chemie/Menarini są w stanie zmienić wszystko, każdego dnia.

Polityka Prywatności

Polityka Prywatności

Zasady ochrony poufności danych

Dziękujemy za zainteresowanie naszą firmą. Zależy nam na tym, aby podczas odwiedzania naszej witryny internetowej oraz kontaktów z nami miał/-a Pan/Pani poczucie, że Pana/Pani dane osobowe są odpowiednio chronione. Przestrzegamy wszystkich obowiązujących Przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności wymogów Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Unii Europejskiej 2016/6791 („RODO”).

Berlin-Chemie/ Menarini Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Słomińskiego 4, KRS: 0000057038, NIP: 5212405282, jest administratorem danych osobowych na potrzeby przetwarzania Pana/Pani danych na stronie internetowej: www.berlin-chemie.com (zwanej dalej: „witryną internetową”), jak również w innych przypadkach szczegółowo opisanych w niniejszej Polityce prywatności. Może Pan/Pani skontaktować się z  inspektorem ochrony danych, odpowiedzialnym za Berlin-Chemie, bezpośrednio pod następującym adresem e-mail: A. Menarini Research & Business Service GmbH, Datenschutzbeauftragter, Glienicker Weg 125, 12489 Berlin lub wysłać e-mail na adres: dpo.germany@berlin-chemie.com lub za pośrednictwem lokalnego Łącznika ds. ochrony prywatności pod adresem email: dpo.poland@berlin-chemie.com.

Ochronę Pana/Pani danych osobowych traktujemy bardzo poważnie. Dane osobowe to wszelkie informacje odnoszące się do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej – takie jak w szczególności imię i nazwisko, adres i adres e-mail. Gdy użytkownik odwiedza naszą witrynę internetową, bądź gdy kontaktuje się z nami, nawiązuje z nami współpracę lub wchodzi z nami w jakąkolwiek inną formę interakcji, zbieramy dane osobowe, które przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych oraz niniejszymi zasadami ochrony poufności danych. 

Przechowujemy Pana/Pani dane wyłącznie tak długo, jak jest to konieczne do realizacji celów, w których dane osobowe są przetwarzane. Szczegóły dotyczące okresu przetwarzania danych osobowych przez administratora zostały wskazane przy zamieszczonym poniżej opisie procesów przetwarzania danych.

Niniejsza polityka ochrony prywatności danych ma w szczególności na celu poinformowanie Pana/Pani o danych gromadzonych podczas Pana/Pani wizyty na naszej stronie internetowej oraz o tym, w jaki sposób dane te są wykorzystywane, jak również o innych prowadzonych przez administratora procesach przetwarzania Pana/Pani danych osobowych. Zakres przetwarzanych przez administratora danych osobowych będzie się różnić w zależności od charakteru relacji łączącej Pana/Panią z administratorem.

Niniejsza usługa internetowa nie jest przeznaczona dla dzieci poniżej 16. roku życia.

Jednocześnie pragniemy także wskazać, że witryna internetowa może zawierać przekierowania (w postaci linków) do stron internetowych oraz serwisów prowadzonych przez inne podmioty, do których niniejsza polityka nie znajdzie zastosowania.

Polityka ma także zastosowanie do przypadków przetwarzania danych osobowych przez administratora innych kategorii danych osobowych szczegółowo w niej nie wskazanych.

 

1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE (2016/679) z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

Wykorzystywanie plików cookie

Szczegółowe informacje na temat stosowanych przez nas plików cookie można znaleźć w ustawieniach plików cookie w stopce naszej witryny internetowej. Ustawienia plików cookie można również zmienić w dowolnym momencie.

Rozróżniamy dwie główne kategorie plików cookie: (1) pliki niezbędne do przeglądania witryny i korzystania z jej funkcji oraz (2) pliki opcjonalne (np. analityczne, marketingowe czy funkcjonalne pliki cookie) wykorzystywane np. do analizy witryny, personalizacji witryny i celów marketingowych. Niezbędne pliki cookie są konieczne do prawidłowego działania witryny.

Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są tworzone automatycznie przez przeglądarkę użytkownika i przechowywane na jego urządzeniu (np. na laptopie, tablecie, smartfonie) podczas odwiedzania naszej witryny internetowej. W plikach cookie przechowywane są informacje związane z konkretnie stosowanym urządzeniem. Nie oznacza to, że jesteśmy w stanie bezpośrednio Pana/Panią zidentyfikować. Korzystanie z plików cookie ma na celu zapewnienie bardziej optymalnego korzystania z naszych usług.

Wykorzystujemy także np. sesyjne pliki cookie, aby rozpoznać, że dany użytkownik odwiedzał już poszczególne strony naszej witryny internetowej. Te pliki cookie są usuwane automatycznie po opuszczeniu naszej witryny internetowej. 

Dla wygody użytkownika stosujemy również tymczasowe pliki cookie przechowywane na urządzeniu użytkownika przez określony czas. Jeżeli ponownie odwiedzi Pan/Pani naszą witrynę, aby korzystać z naszych usług, natychmiast wiadomo, czy już wcześniej odwiedził/-a Pan/Pani naszą witrynę internetową, jakich wpisów Pan/Pani dokonał/-a i jakie ustawienia wybrał/-a, dzięki czemu nie ma konieczności ponownego wprowadzania tych informacji. 

Ze względu na ich znaczenie dla funkcjonowania witryny internetowej nie można odmówić stosowania niezbędnych plików cookie. Podstawą przetwarzania przez nas danych osobowych jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest: wyświetlenie użytkownikowi naszej witryny internetowej na jego żądanie oraz zapewnienie jej stabilności i bezpieczeństwa.

Ponadto za Pana/Pani zgodą (art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO), wykorzystujemy inne niż niezbędne pliki cookie oraz pliki cookie osób trzecich do statystycznego rejestrowania i analizowania wykorzystania naszej witryny internetowej w celu optymalizacji naszych usług dla konkretnego użytkownika i wyświetlania mu informacji dostosowanych do niego. Te pliki cookie umożliwiają nam rozpoznawanie użytkowników powracających, którzy odwiedzili już wcześniej naszą witrynę internetową. Te pliki cookie są automatycznie usuwane po określonym czasie. Może Pan/Pani w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę bez żadnych negatywnych konsekwencji i ze skutkiem na przyszłość. W tym celu należy zmienić ustawienia plików cookie.

Większość przeglądarek automatycznie akceptuje pliki cookie. Ustawienia przeglądarki można dostosować tak, aby na urządzeniu nie były przechowywane żadne pliki cookie lub aby przed ustawieniem nowego pliku cookie pojawiła się informacja. Jeżeli jednak Pana/Pani urządzenie nie akceptuje plików cookie, może Pan/Pani nie być w stanie w pełni wykorzystać wszystkich funkcji naszej witryny internetowej.

W przypadku wycofania zgody na wykorzystanie plików cookies, dane umieszczone wcześniej w urządzeniu są usuwane, przy czym w przypadku gdy zgoda jest wyrażana poprzez odpowiednią konfigurację ustawień przeglądarki, wówczas po wycofaniu zgody w formie zmiany ustawień oprogramowania lub konfiguracji usługi, musi Pan/Pani samodzielnie usunąć informację przechowywaną w urządzeniu.

Przetwarzanie danych podczas kontaktu

Kontakt z administratorem możliwy jest za pośrednictwem udostępnionego w witrynie internetowej www.berlin-chemie.pl formularza kontaktowego, korespondencji tradycyjnej na podany adres, korespondencji elektronicznej na wskazany adres e - mail, telefonicznie, a także za pomocą innych form kontaktu, udostępnionych przez administratora.

Pytania dotyczące naszych produktów, usług czy działalności można zadawać korzystając z formularza kontaktowego, w którym należy podać co najmniej imię i nazwisko, adres e-mail, powód kontaktu oraz treść wiadomości. Korzystanie z formularza kontaktowego jest dobrowolne.

Jeśli skontaktuje się Pan/Pani z nami pocztą elektroniczną, telefonicznie lub pocztą tradycyjną, przetwarzamy przekazane nam przez Pana/Panią informacje (np. Pana/Pani adres e-mail, ewentualnie imię i nazwisko oraz numer telefonu i/lub adres), jak i inne informacje przekazane przez Panią/ Pana w trakcie komunikacji z nami.

Przekazane nam przez Pana/Panią informacje w związku z kontaktem z nami przetwarzamy do celów realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora polegających na: (1) komunikacji z Panem/Panią i udzieleniu Pani/ Panu odpowiedzi, (2) administracji wewnętrznej w ramach grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator a także (3) w przypadkach, gdy jest to niezbędne i uzasadnione – w celu ochrony lub dochodzenia roszczeń prawnych (podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO). 

W przypadku, gdy kierujecie Państwo do nas komunikację związaną także z innymi aspektami naszej działalności, tj. w szczególności ze współpracą z administratorem prosimy także o zapoznanie się ze szczegółowymi informacjami nt. danego procesu przetwarzania danych osobowych, opisanych w niniejszej polityce.

Podanie danych osobowych w zakresie danych identyfikacyjnych oraz związanych z daną komunikacją jest dobrowolne, lecz ich niepodanie uniemożliwi nam udzielenie żądanej przez Państwa odpowiedzi. Dane osobowe pozyskaliśmy bezpośrednio od Pani/ Pana, bądź od osoby trzeciej, która w Pani/ Pana imieniu przekazała nam zapytanie.

Tak uzyskane dane przetwarzamy do momentu zakończenia obsługi komunikacji z Państwem, a następnie w celu obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń (z ograniczeniem do przechowywania danych, chyba że niezbędne będzie ich wykorzystanie w ww. celach). Po zrealizowaniu ww. celów dane są usuwane.

Przetwarzanie danych osobowych podczas złożonych zapytań medycznych

Zapytania medyczne można składać za pomocą udostępnionego formularza kontaktowego na stronie www.berlin-chemie.pl, korespondencji tradycyjnej (pocztą), korespondencji elektronicznej na podany adres e – mail, telefonicznie (infolinia), jak również za pomocą innych udostępnionych form kontaktu.

Przetwarzanie danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na ogólne pytania będzie się odbywać zgodnie z informacjami wskazanymi w punkcie powyżej dotyczącym kontaktów z nami.  Co do zasady w celu złożenia zapytania medycznego administrator nie wymaga podawania danych osobowych Państwa ani osób trzecich, w szczególności szczególnych kategorii danych osobowych.

Jeśli jednak podczas kontaktu z nami podane zostaną jakiekolwiek dane osobowe możemy przetwarzać w szczególności takie dane jak: imię, nazwisko, data/ rok urodzin, płeć, dane kontaktowe, zawód (tytuł), obszar działalności/ specjalizacja/ obszar terapeutyczny. Możemy także przetwarzać dane osobowe dotyczące zdrowia, w tym dane związane z historią medyczną danej osoby fizycznej, w przypadku gdy są one istotne dla zrozumienia, przetworzenia i prawidłowego udzielenia Pani/ Panu odpowiedzi na przedmiotowe zapytanie. W przypadku, gdy z własnej inicjatywy udostępnicie Państwo administratorowi dane, które nie były oczekiwane przez administratora, to działanie takie uznaje się za równoznaczne z wyrażeniem przez Państwa zgody na przetwarzanie tych danych w celach, w jakich zostały udostępnione. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest Pani/ Pana zgoda (art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO, zaś w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust. 2 lit. a RODO). Jeżeli podczas złożonego zapytania podacie Państwo dane osób trzecich, w szczególności dane dot. zdrowia oświadczacie Państwo, że: (1) posiadacie Państwo zgodę osoby trzeciej na przekazanie nam jej danych osobowych oraz że (2) przekażecie Państwo osobie trzeciej informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych zawarte w niniejszej polityce. Jednocześnie dane osobowe mogą być przez nas przetwarzane w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f) RODO), które mogą polegać na: (1) administracji wewnętrznej zapytań medycznych w ramach grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator, (2) tworzeniu bazy wewnętrznej zapytań medycznych, a także (3) w przypadkach, gdy jest to niezbędne i uzasadnione – w celu ochrony lub dochodzenia roszczeń prawnych (art. 6 ust. 1 zd. 1 lit. f RODO, zaś w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust. 2 lit. f RODO).

Podanie danych osobowych w zakresie danych identyfikacyjnych oraz związanych z daną komunikacją jest dobrowolne, lecz ich niepodanie uniemożliwi nam udzielenie żądanej przez Państwa odpowiedzi.

Tak uzyskane dane przetwarzamy do momentu zakończenia obsługi komunikacji z Państwem, a następnie w celu obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń (z ograniczeniem do przechowywania danych, chyba że niezbędne będzie ich wykorzystanie w ww. celach). Po zrealizowaniu ww. celów dane są usuwane. Zapytania medyczne mogą także wiązać się z przekazywaniem nam informacji o niepożądanych działaniach produktów. Wówczas prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych wskazanymi w punkcie poniżej. 

Przetwarzanie danych osobowych w związku ze zgłoszeniami działań niepożądanych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, podawanych w związku ze zgłoszeniem działania niepożądanego, które zostało nam przekazane za pośrednictwem udostępnionych form kontaktu np. za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej, infolinii bądź korespondencji e - mail, jest podmiot odpowiedzialny wskazany w ulotce określonego produktu leczniczego lub w charakterystyce tego produktu zamieszczonej na stronie www.berlin-chemie.pl („administrator”). Z administratorem możecie się Państwo skontaktować przy użyciu następującego adresu e-mail: dpo.poland@berlin-chemie.com lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej: Berlin-Chemie/Menarini Polska sp. z o.o., ul. Zygmunta Słomińskiego nr 4, 00 - 204 Warszawa.

Podanie przez Państwa następujących danych jest konieczne celem dokonania zgłoszenia niepożądanego działania produktu leczniczego:

  • w odniesieniu do osoby zgłaszającej – imię i nazwisko, adres miejsca wykonywania zawodu (w przypadku osób wykonujących zawód medyczny),
  • w odniesieniu do pacjenta - inicjały, płeć lub wiek,
  • w odniesieniu do produktu leczniczego - co najmniej nazwa produktu, którego stosowanie podejrzewa się o spowodowanie tego działania niepożądanego oraz opis wywołanego działania niepożądanego.

Podanie innych danych nie jest konieczne.

Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu spełnienia wymagań związanych z nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii, w szczególności realizacji obowiązków prawnych administratora związanych ze zgłaszaniem działań niepożądanych produktów leczniczych oraz prowadzeniem rejestru takich działań.

Przetwarzanie danych będzie odbywać się na podstawie art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. c RODO, tj. z uwagi na fakt, że przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, zgodnie z art. 36d i n. ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne oraz – w szczególności w zakresie informacji dotyczących zdrowia, które administrator otrzyma w sytuacji kiedy osobą zgłaszającą działanie niepożądane będzie bezpośrednio pacjent, którego to działanie dotyczy - art. 9 ust. 2 lit. i RODO.

Przy zachowaniu zasad przetwarzania danych osobowych, w szczególności zasady minimalizacji danych, administrator może również przetwarzać Państwa dane osobowe w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora polegających na (1) ustalaniu, dochodzeniu lub obrony roszczeń oraz (2) realizacji wewnętrznych analiz w odniesieniu do efektywności usług i jakości produktów administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku przekazania szczególnych kategorii danych, ze względu na konieczność ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, podstawą przetwarzania ww. danych będzie art. 9 ust. 2 lit. f RODO.

Za każdym razem, gdy przekazują Państwo dane osobowe osób trzecich, gwarantują Państwo, że: (1) posiadacie Państwo zgodę osoby trzeciej na przekazanie nam jej danych osobowych oraz że (2) przekażecie Państwo osobie trzeciej informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych zawarte w niniejszej polityce.

Dane będą przetwarzane tak długo, jak długo dany produkt będzie dopuszczony do obrotu, a następnie przez 10 lat po wygaśnięciu pozwolenia na dopuszczenie do obrotu tego produktu, chyba że prawo UE lub prawo krajowe wymaga okresów dłuższych.

Dostęp do danych mają - zgodnie z wymaganiami obowiązującego prawa - w szczególności: Europejska Agencja Leków oraz inne właściwe organy ds. ochrony zdrowia (przede wszystkim Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych), spółki należące do grupy Menarini, spółki, które udzieliły licencji na dany produkt lub którym udzielono licencji na dany produkt, usługodawcy, którzy wspierają administratora oraz inne spółki należące do grupy Menarini w wypełnianiu wymagań związanych z nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jednak konieczne do prawidłowego wykonania przez administratora obowiązków dotyczących informowania o działaniach niepożądanych produktu leczniczego. 

Przetwarzanie danych potencjalnych klientów i kontrahentów, będących osobami fizycznymi (w tym także dane osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą)

Przetwarzamy dane potencjalnych klientów i kontrahentów, celem podjęcia działań na Państwa żądanie, przed zawarciem umowy lub nawiązaniem współpracy. W szczególności w tym celu przetwarzane są dane podawane w ramach procedury zawarcia umowy lub zapytania ofertowego kierowanego do administratora, tj. dane identyfikujące (imię, nazwisko, PESEL/ NIP, REGON – w przypadku przedsiębiorców) oraz dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, adres do korespondencji/ adres wykonywania działalności). 

Dane przetwarzamy w celu podjęcia działań – jeszcze przez zawarciem umowy/ nawiązaniem współpracy - na żądanie potencjalnego klienta/ kontrahenta. Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. b RODO. Ponadto, na podstawie art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO, dane przetwarzamy w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, polegających na (1) ewentualnej konieczności dochodzenia lub obrony roszczeń, (2) rozwoju współpracy z potencjalnym klientem/ kontrahentem (3) administracji wewnętrznej w ramach grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator oraz (4) przeprowadzaniu oceny etycznego prowadzenia działalności przez potencjalnych kontrahentów oraz związanych z nimi podmiotów, w tym wypełniania przez potencjalnych kontrahentów obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów antykorupcyjnych. W przypadku, gdy z własnej inicjatywy udostępnicie Państwo administratorowi dane, które nie były oczekiwane przez administratora, to działanie takie uznaje się za równoznaczne z wyrażeniem przez Państwa zgody na przetwarzanie tych danych w celach, w jakich zostały udostępnione – przetwarzanie odbywa się wówczas na podstawie art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO (w przypadku szczególnych kategorii danych). Szczególne kategorie danych osobowych mogą być przetwarzane wyłącznie w przypadku samodzielnego ich udostępnienia administratorowi, lecz – co należy wyraźnie zaznaczyć -  administrator nie oczekuje podawania przez potencjalnych klientów/ kontrahentów szczególnych kategorii danych. W przypadku przekazania szczególnych kategorii danych, ze względu na konieczność ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, podstawą przetwarzania ww. danych będzie art. 9 ust. 2 lit. f RODO.

Podanie danych identyfikacyjnych oraz kontaktowych jest niezbędne celem zawarcia umowy/ nawiązania współpracy. Podanie zaś pozostałych danych jest dobrowolne. Dane pozyskaliśmy bezpośrednio od Pani/ Pana bądź – w przypadku przedsiębiorców - także z powszechnie dostępnych rejestrów (CEIDG, KRS).

Dane przetwarzane będą przez cały okres trwania umowy/ realizacji współpracy, a następnie do momentu przedawnienia roszczeń, które to okresy określone zostały w obowiązujących przepisach prawa. W przypadku, gdyby do zawarcia umowy/ nawiązania współpracy nie doszło dane przetwarzane będą do czasu upływu przedawnienia roszczeń (z ograniczeniem do przechowywania danych, chyba że niezbędne będzie ich wykorzystanie w ww. celach). Po zrealizowaniu ww. celów dane są usuwane.

Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych w związku z zawieraną umową/ nawiązywaną współpracą przekazywane są także każdorazowo w ramach procesu zawarcia umowy/ nawiązania współpracy.

Przetwarzanie danych klientów i kontrahentów, będących osobami fizycznymi (w tym także dane osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą)

Co do zasady administrator przetwarza dane klientów i kontrahentów w zakresie niezbędnym do realizacji umowy/ nawiązanej współpracy, tj. w szczególności dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, PESEL/ numer dowodu osobistego/ NIP, numer REGON), dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, adres do korespondencji/ adres wykonywania działalności) oraz dane rozliczeniowe. 

Ww. dane przetwarzane są w celu realizacji zawartej z Państwem umowy (podstawa: art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. b RODO). Dane przetwarzane są także na podstawie art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. c RODO – w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, związanych w szczególności z zobowiązaniami podatkowo – rozliczeniowymi. Jednocześnie dane możemy przetwarzać w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, polegających na (1) ewentualnej konieczności dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających z umowy, (2) przekazywaniu informacji dotyczących marki własnej administratora (3) rozwoju dalszej współpracy z klientem / kontrahentem, (4) administracji wewnętrznej w ramach grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator. (5) Prawnie uzasadnione interesy mogą także polegać na weryfikacji przestrzegania obowiązujących przepisów, kodeksów z branży farmaceutycznej (m. in. takich organizacji jak EFPIA, INFARMA) oraz wytycznych grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator, z zakresu przeciwdziałania korupcji, prowadzenia działalności w sposób etyczny, m. in. poprzez weryfikację etycznego prowadzenia działalności przez klientów/ kontrahentów, jak i związanych z nimi podmiotów, jak również wypełniania obowiązków raportowania przekazanych transferów wartości na rzecz przedstawicieli zawodów medycznych (HCP), czy organizacji ochrony zdrowia (HCO), w celu zachowania odpowiedniego poziomu przejrzystości. Podstawą takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO. W przypadku, gdy z własnej inicjatywy udostępnicie Państwo administratorowi dane, które nie były oczekiwane przez administratora, to działanie takie uznaje się za równoznaczne z wyrażeniem przez Państwa zgody na przetwarzanie tych danych w celach, w jakich zostały udostępnione – przetwarzanie odbywa się wówczas na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO (w przypadku szczególnych kategorii Danych). W przypadku przekazania szczególnych kategorii danych, ze względu na konieczność ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, podstawą przetwarzania ww. danych będzie art. 9 ust. 2 lit. f RODO.

Dane pozyskiwane są bezpośrednio od Państwa bądź też z powszechnie dostępnych rejestrów (CEIDG, KRS). 

Podanie danych identyfikacyjnych, kontaktowych oraz rozliczeniowych jest niezbędne celem realizacji umowy. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, lecz konieczne celem nawiązania współpracy. Podanie innych danych jest całkowicie dobrowolne. 

Dane przetwarzane są przez cały okres trwania umowy/ realizacji wszystkich zobowiązań wynikających z nawiązanej współpracy, a następnie do momentu przedawnienia roszczeń, które to okresy określone zostały w obowiązujących przepisach prawa. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, dane przetwarzane będą zgodnie ze wskazanymi w nich terminami. Po zrealizowaniu ww. celów dane są usuwane.

Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych w związku z umową/ współpracą przekazywane są także każdorazowo w ramach procesu zawarcia umowy/ nawiązania współpracy.

Przetwarzanie danych osób wyznaczonych przez klientów bądź kontrahentów do realizacji umów/ współpracy oraz danych osób reprezentujących klientów i kontrahentów

Administrator przetwarza dane osób: (1) wyznaczonych przez klientów i kontrahentów (w tym potencjalnych) do kontaktów biznesowych oraz (2) dane osób reprezentujących klientów/ kontrahentów (w tym potencjalnych), w zakresie niezbędnym do zawarcia, realizacji oraz rozliczenia umowy z klientem/ kontrahentem.

W ramach powyższego procesu administrator zazwyczaj przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, stanowisko zajmowane u klienta/ kontrahenta, służbowe dane kontaktowe oraz dostępność. W przypadku osób reprezentujących klientów/ kontrahentów administrator - jeżeli jest to niezbędne - przetwarza również dane zawarte w powszechnie dostępnych rejestrach. Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zd. 1 lit. f RODO. Dane przetwarzane są w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, polegających na: (1) realizacji oraz rozliczeniu zawartej z klientem / kontrahentem umowy, (2) rozwoju dalszej współpracy pomiędzy administratorem i klientem/ kontrahentem, (3) podejmowaniu działań zmierzających do zawarcia umowy z potencjalnym klientem/ kontrahentem, (4) przekazywania informacji dotyczących marki własnej administratora, (5) ewentualnej konieczności dochodzenia roszczeń przez administratora lub obrony jego praw oraz (6) administracji wewnętrznej w ramach grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator. Prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora mogą także polegać na (7) przetwarzaniu danych osobowych w celu weryfikacji przestrzegania obowiązujących przepisów, kodeksów z branży farmaceutycznej (m. in. takich organizacji jak EFPIA, INFARMA) oraz wytycznych grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator, z zakresu przeciwdziałania korupcji oraz zachowania zasad przejrzystości. W przypadku, gdy z własnej inicjatywy udostępnicie Państwo administratorowi dane, które nie były oczekiwane przez administratora, to działanie takie uznaje się za równoznaczne z wyrażeniem przez Państwa zgody na przetwarzanie tych danych w celach, w jakich zostały udostępnione – przetwarzanie odbywa się wówczas na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO (w przypadku szczególnych kategorii danych). Szczególne kategorie danych osobowych mogą być przetwarzane wyłącznie w przypadku samodzielnego ich udostępnienia administratorowi.

Ww. dane pozyskiwane są bezpośrednio od Państwa bądź też od klientów/ kontrahentów administratora, czy też z powszechnie dostępnych rejestrów (KRS, CEIDG). 

Podanie danych identyfikacyjnych oraz kontaktowych jest niezbędne celem realizacji umowy. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne. 

Dane przetwarzane są przez cały okres trwania umowy/ realizacji współpracy, a następnie do momentu przedawnienia roszczeń, które to okresy określone zostały w obowiązujących przepisach prawa. Po zrealizowaniu ww. celów dane są usuwane.

Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych w związku z umową/ współpracą przekazywane są także każdorazowo w ramach procesu zawarcia danej umowy/ nawiązania współpracy.

Przetwarzanie danych osobowych w związku z udziałem w rekrutacji

W procesie rekrutacji mogą Państwo wziąć udział m. in. poprzez przesłanie danych aplikacyjnych za pomocą udostępnionego w witrynie internetowej formularza zgłoszeniowego, odpowiadając na ogłoszenia zamieszczone w portalach rekrutacyjnych bądź za pomocą innych udostępnionych przez administratora form kontaktu.

Co do zasady przetwarzanie danych na potrzeby procesów rekrutacyjnych może obejmować następujące dane: Państwa imię (imiona) i nazwisko, dane kontaktowe, datę urodzenia, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia, w tym umiejętności i doświadczenie, dodatkowe informacje, które mogą Państwo przekazać w dokumentach aplikacyjnych bądź w ramach naszych kontaktów, jak również dane, które administrator może zebrać od osób trzecich, w szczególności osób prowadzących procesy rekrutacyjne w imieniu administratora, w tym np. obszary zainteresowań zawodowych i pozazawodowych, informacje dotyczące Państwa oczekiwań zawodowych.

Przetwarzamy Państwa dane - w zakresie danych wskazanych w art. 221 § 1 Kodeksu pracy oraz przepisach, do których przepis ten odsyła - ponieważ jest to konieczne do wypełnienia obowiązków prawnych, ciążących na nas jako administratorze (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. c RODO) oraz - w zakresie danych innych niż te, o których mowa w art. 221 § 1 Kodeksu pracy - na podstawie Państwa zgody wyrażonej poprzez umieszczenie poszczególnych danych w dokumentach rekrutacyjnych (postawa: art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO). Ponadto Dane przetwarzamy w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, które mogą polegać w szczególności na (1) ustalaniu, dochodzeniu lub obronie przed ewentualnymi roszczeniami oraz (2) na administracji wewnętrznej w ramach grupy przedsiębiorstw, do której należy administrator. Podstawą takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO.

Jeżeli zdecydują się Państwo na udział w przyszłych rekrutacjach Państwa dane przetwarzane będą w oparciu o wyrażoną przez Państwa zgodę (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Jeśli zdecydują się Państwo na udostępnienie danych związanych ze zdrowiem lub innych danych, o których mowa w art. 9 RODO („dane szczególnych kategorii”), będziemy z nich korzystać tylko wtedy, gdy będzie to niezbędne i w prawnie uzasadnionych celach. Dane szczególnych kategorii będą przetwarzane za Państwa wyraźną zgodą (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub, w stosownych przypadkach, w celu wypełnienia obowiązków i wykonania szczególnych uprawnień administratora lub osoby, której dane dotyczą, w obszarze prawa pracy i zabezpieczenia społecznego oraz ochrony socjalnej (na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO) lub do ustalania, wykonywania lub obrony roszczeń (na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f RODO).

Przekazanie danych w zakresie wynikającym z przepisów, w szczególności art. 221 § 1 Kodeksu pracy jest niezbędne do uczestniczenia w procedurze rekrutacyjnej. Podanie innych Danych jest dobrowolne. Dane pozyskaliśmy bezpośrednio od Pani/ Pana bądź od innych podmiotów, z pomocą których prowadzimy procesy rekrutacyjne.

Dane są przetwarzane do momentu zakończenia procesu rekrutacji lub w odniesieniu do danych, które przetwarzane są wyłącznie na podstawie zgody – do momentu cofnięcia zgody (jeśli nastąpi ono wcześniej). Jednocześnie dane będą przetwarzane (w niezbędnym zakresie ograniczonym do przechowywania) przez okres, który wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa i jest konieczny dla ewentualnego ustalania, dochodzenia lub obrony roszczeń (zgodnie z art. 291 § 1 Kodeksu pracy roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne).

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w procesach rekrutacyjnych są co do zasady przekazywane Państwu w ramach danego procesu rekrutacji.

Przetwarzanie danych osobowych do celów kontaktów marketingowych

Jeżeli wyrazi Pani/ Pan zgodę na kontakty marketingowe kierowane przez nas będziemy przetwarzać Pani/ Pana dane osobowe na podstawie zgody – podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO.

Przetwarzane będą następujące dane: imię, nazwisko, numer telefonu lub adres e – mail (w zależności od zakresu wyrażonej przez Panią/Pana zgody).

Pomimo rezygnacji Pani/ Pana dane osobowe będą przechowywane w celu ewentualnej obrony lub dochodzenia roszczeń związanych z wysyłaniem treści marketingowych, tj. w szczególności ewentualnego wykazania faktu, że taka zgoda została przez Pana/ Panią uprzednio wyrażona (podstawą prawną takiego przetwarzania jest realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora – art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO).

Prowadzenie działań marketingowych odbywa się przy tym przy zachowaniu wszelkich wymogów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, tj. w szczególności wymogów wynikających z Prawa komunikacji elektronicznej.

Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych w celu otrzymywanie informacji marketingowych jest całkowicie dobrowolne. Wyrażona przez Panią/Pana zgoda może być w każdej chwili przez Panią/ Pana wycofana za pomocą danych kontaktowych podanych przez nas w formularzu, przy którym została zebrana lub za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w niniejszej polityce.

Dane będziemy przetwarzać przez cały okres obowiązywania zgody, a następnie przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, które mogą być podnoszone wobec administratora albo które my moglibyśmy podnosić wobec podmiotu danych. Po zrealizowaniu ww. celów dane zostaną usunięte. 

Analiza witryny internetowej z wykorzystaniem narzędzi Google

Nasze witryny internetowe korzystają z narzędzia Google Analytics – usługi analityki internetowej świadczonej przez Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, D04 E5W5 Irlandia (spółka Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA). Wykorzystujemy Google Analytics na podstawie udzielonej przez Pana/Panią zgody (art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO) w celu analizy sposobu korzystania przez Pana/Panią i innych użytkowników z naszych witryn internetowych oraz tworzenia odpowiednich raportów. W szczególności przetwarzany jest Pana/Pani adres IP i używane są pliki cookie.

Google będzie analizować informacje związane z korzystaniem przez Pana/Panią z naszej witryny internetowej (np. adres URL, nasze witryny internetowe odwiedzone przez Pana/Panią, rodzaj przeglądarki, ustawienia językowe, system operacyjny, rozdzielczość ekranu) w naszym imieniu. W tym celu używamy plików cookie, które opisano w Centrum preferencji w zakresie prywatności. Ponieważ na naszej stronie internetowej uruchomiliśmy anonimizację adresu IP, przed przesłaniem Pana/Pani adres IP zostanie skrócony przez Google w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP zostanie przesłany na serwer Google w USA i dopiero tam zostanie skrócony (więcej informacji na temat celu i zakresu zbierania gromadzenia można znaleźć w).      Odpowiednie wyniki zostaną nam następnie udostępnione w formie zanonimizowanej. W trakcie tego procesu dane dotyczące sposobu korzystania z witryny nie zostaną powiązane z pełnym adresem IP użytkownika.    

Domyślnie pliki cookie GA4 pozostają aktywne przez 2 lata. Dane, które przesyłamy i które są powiązane z plikami cookie, są automatycznie usuwane po upływie 14 miesięcy.    

Podczas przesyłania danych do Google Pana/Pani dane osobowe będą przesyłane na serwery Google, które mogą również znajdować się w USA. Zasadniczo w przypadku przekazywania danych do USA wymagany jest odpowiedni poziom ochrony. Ponieważ Google posiada certyfikat DPF (opisany szczegółowo w punkcie „Odbiorcy danych osobowych i przekazywanie danych do państw trzecich”), można założyć, że gwarantowany jest poziom ochrony danych porównywalny z RODO.

Może Pan/Pani w dowolnej chwili wycofać zgodę na korzystanie z analizy witryny, pobierając i instalując odpowiednią wtyczkę Google do przeglądarki albo wycofując swoją zgodę poprzez zmianę ustawień dotyczących plików cookie. W tym przypadku na urządzeniu zapisany zostanie plik cookie z informacją o rezygnacji. Obie opcje uniemożliwią stosowanie analizy witryny tylko w przypadku korzystania z przeglądarki, na której zainstalowano wtyczkę, i jeżeli nie zostaną usunięte pliki cookie dotyczące rezygnacji.

Więcej informacji na temat Google Analytics można znaleźć w Warunkach korzystania z Google Analytics, Wytycznych dotyczących danych i prywatności Google Analytics oraz w.

Google Signals

Korzystamy z Google Analytics z włączoną funkcją Google Signals, dostarczaną przez Google Ireland Limited, Google Building Gordon House, 4 Barrow St, Dublin, D04 E5W5, Irlandia. Z Google Signals korzystamy na podstawie udzielonej przez Pana/Panią zgody (art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO), aby dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje z naszą witryną internetową. Informacje te pomagają nam doskonalić nasze usługi i skuteczniej ukierunkować reklamę.

Dane zbieramy wyłącznie za Pana/Pani zgodą na wyświetlanie spersonalizowanych ogłoszeń na koncie Google. Google Signals umożliwia nam analizowanie Pana/Pani aktywności na urządzeniach powiązanych z Pana/Pani kontem Google, dając nam pełniejszy obraz Pana/Pani zainteresowań.

Gromadzone dane mogą obejmować: Dane dotyczące interakcji z witryną internetową, dane dotyczące lokalizacji (jeśli są włączone); historia wyszukiwania (jeśli jest włączona), historia YouTube (jeśli jest włączona).

Dane te są wykorzystywane do: (1) generowania zanonimizowanych i zagregowanych raportów na temat danych demograficznych i zainteresowań użytkowników (wieku, języka, lokalizacji, płci itp.); (2) tworzenia grup docelowych dla kampanii reklamowych; (3) ulepszania funkcji witryn internetowych i personalizowania doświadczenia użytkowników.

Wszystkie zgromadzone dane zostaną przed przechowywaniem poddane anonimizacji i podsumowane. Nigdy nie przechowujemy danych dotyczących poszczególnych użytkowników. Dane poddane anonimizacji są przechowywane domyślnie przez 26 miesięcy. Danymi tymi można zarządzać lub usuwać je bezpośrednio w ustawieniach konta Google.

Chociaż nie może Pan/Pani bezpośrednio wycofać zgody na korzystanie z funkcji Google Signals w ustawieniach witryny internetowej, może Pan/Pani zarządzać swoją zgodą na spersonalizowane reklamy za pośrednictwem swoich kont Google.

W niektórych przypadkach Pana/Pani dane będą przesyłane na serwery znajdujące się w USA w celu ich przetwarzania. Zasadniczo w przypadku przekazywania danych do USA wymagany jest odpowiedni poziom ochrony. Ponieważ wymienione w tym dokumencie platformy społecznościowe mają siedzibę w Stanach Zjednoczonych i są certyfikowane zgodnie z DPF (opisanym szczegółowo w punkcie „Odbiorcy danych osobowych i przekazywanie danych do państw trzecich”), można założyć, że gwarantowany jest poziom ochrony danych porównywalny z RODO.

Google Tag Manager

Ta witryna internetowa korzysta z narzędzia Google Tag Manager. Google Tag Manager to rozwiązanie dostarczane przez Google Inc., które umożliwia firmom zarządzanie znacznikami witryn internetowych za pośrednictwem interfejsu. Narzędzie Google Tag Manager nie wykorzystuje plików cookie i nie gromadzi danych osobowych. Narzędzie to umożliwia uruchomienie innych znaczników, które z kolei mogą gromadzić dane. Google Tag Manager nie uzyskuje dostępu do tych danych. Istnieje możliwość dezaktywacji wszystkich znaczników śledzenia wdrożonych przez Google Tag Manager na poziomie domeny lub plików cookie.

Google Ads

Jeżeli wyraził/-a Pan/Pani na to zgodę, do momentu jej wycofania korzystamy z narzędzia Google Ads i funkcji śledzenia konwersji w celu monitorowania wydajności poszczególnych reklam, ofert i funkcji. W tym celu niezwłocznie po kliknięciu przez Pana/Panią reklamy Google na urządzeniu umieszczany jest plik cookie. Nie jest on przeznaczony do identyfikacji osób. Ma raczej umożliwić nam stwierdzenie, czy wracają Państwo do strony z konkretną ofertą w ciągu 30 dni okresu aktywności pliku cookie.

Każdy klient Google Ads otrzymuje inny plik cookie. Dlatego klienci Google Ads nie mogą śledzić plików cookie za pośrednictwem witryny internetowej. Informacje uzyskane poprzez plik cookie do śledzenia konwersji służą do tworzenia statystyk dotyczących konwersji dla klientów Google Ads, którzy zdecydowali się na śledzenie konwersji. Uzyskujemy informacje o całkowitej liczbie użytkowników, którzy kliknęli reklamy i zostali przekierowani na witrynę internetową ze znacznikiem śledzenia konwersji. 

Można trwale wyłączyć możliwość przechowywania pliku cookie dotyczącego konwersji Google, zmieniając ustawienia przeglądarki. 

Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO (zgoda).

W niektórych przypadkach Pana/Pani dane będą przesyłane na serwery znajdujące się w USA w celu ich przetwarzania. Zasadniczo w przypadku przekazywania danych do USA wymagany jest odpowiedni poziom ochrony. Ponieważ wymienione w tym dokumencie platformy społecznościowe mają siedzibę w Stanach Zjednoczonych i są certyfikowane zgodnie z DPF (opisanym szczegółowo w punkcie „Odbiorcy danych osobowych i przekazywanie danych do państw trzecich”), można założyć, że gwarantowany jest poziom ochrony danych porównywalny z RODO.

Może Pan/Pani w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę bez żadnych negatywnych konsekwencji i ze skutkiem na przyszłość. W tym celu należy zmienić ustawienia plików cookie. 

Więcej informacji na temat ochrony danych w Google można znaleźć.

Google Maps

Jeżeli wyraził/-a Pan/Pani na to zgodę, do momentu jej wycofania na niniejszej witrynie będziemy korzystać z usług oferowanych przez serwis Google Maps. Umożliwia nam to wyświetlanie interaktywnych map dla użytkownika bezpośrednio w witrynie internetowej i dostęp do funkcji map. Odbywa się to na podstawie prawnej art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a RODO (zgoda).

Aby umożliwić korzystanie z funkcji Google Maps, musimy zapisać Pana/Pani adres IP. Gdy odwiedza Pan/Pani witrynę internetową, Google otrzymuje informacje, że wywołano konkretną podstronę naszej witryny internetowej. Odbywa się to niezależnie od tego, czy Google prowadzi konto użytkownika, za pośrednictwem którego się Pan/Pani loguje, czy też nie ma konta użytkownika. Jeśli zalogowano się przez Google, dane zostaną bezpośrednio powiązane z Pana/Pani kontem. Jeśli nie chce Pan/Pani, aby dane były powiązane z Pana/Pani profilem Google, musi się Pan/Pani wylogować przed wciśnięciem przycisku. Google zapisuje Pana/Pani dane na profilu użytkownika i wykorzystuje je do celów reklamowych, badania rynku i/lub projektowania swojej witryny internetowej w sposób dopasowany do potrzeb użytkownika. Ma Pan/Pani prawo sprzeciwić się utworzeniu takiego profilu użytkownika; aby skorzystać z tego prawa, musi Pan/Pani skierować swój sprzeciw bezpośrednio do Google. 

Więcej informacji na temat celu i zakresu danych gromadzonych i przetwarzanych przez Google można znaleźć w dostawcy, w której znajdzie Pan/Pani również dodatkowe informacje na temat Pana/Pani praw w tym zakresie oraz możliwości ustalenia warunków ochrony Pana/Pani prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=en.

W niektórych przypadkach Pana/Pani dane będą przesyłane na serwery znajdujące się w USA w celu ich przetwarzania. Zasadniczo w przypadku przekazywania danych do USA wymagany jest odpowiedni poziom ochrony. Ponieważ wymienione w tym dokumencie platformy społecznościowe mają siedzibę w Stanach Zjednoczonych i są certyfikowane zgodnie z DPF (opisanym szczegółowo w punkcie „Odbiorcy danych osobowych i przekazywanie danych do państw trzecich”), można założyć, że gwarantowany jest poziom ochrony danych porównywalny z RODO.

Może Pan/Pani w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę bez żadnych negatywnych konsekwencji i ze skutkiem na przyszłość. W tym celu należy zmienić ustawienia plików cookie.  

Odbiorcy danych osobowych i przekazywanie danych do państw trzecich

Skutki uboczne / Działania niepożądane

Jeżeli dowiemy się o potencjalnych przypadkach działań niepożądanych jednego z naszych produktów, przepisy prawa zobowiązują nas do dokumentowania i przekazywania stosownych informacji, w tym danych osobowych, organom na całym świecie oraz, jeżeli jest to potrzebne do dalszej oceny, do kontaktowania się ze stronami zgłaszającymi. 

Możemy przekazywać dane uprawnionym osobom trzecim, konsultantom i organom właściwym w celu egzekwowania naszych praw, praw podmiotów danych lub ochrony naszych praw, praw podmiotów danych lub praw osób trzecich. 

Zewnętrzni usługodawcy w zakresie przetwarzania danych: 

Korzystamy z usługodawców, którzy wspierają nas w realizacji naszych usług. Tacy usługodawcy przetwarzają Pana/Pani dane w naszym imieniu, zgodnie z naszymi instrukcjami i pod naszym nadzorem, wyłącznie na potrzeby opisane w niniejszej Polityce prywatności. Podejmujemy wszelkie niezbędne kroki celem zapewnienia, aby dane podane przez Pana/Panią były odpowiednio chronione zgodnie z wymogami przepisów o ochronie danych osobowych Unii Europejskiej. Usługodawcy tacy mogą również mieć siedzibę poza UE.

Jeżeli Komisja Europejska wydała w odniesieniu do danego państwa trzeciego decyzję w sprawie odpowiedniego poziomu ochrony danych (zob. art. 45 ust. 3 RODO), nie są wymagane żadne dodatkowe środki w odniesieniu do przekazywania danych. Komisja Europejska wydała taką decyzję stwierdzającą odpowiedni poziom ochrony danych w odniesieniu do Transatlantyckich Ram Ochrony Danych (Transatlantic Data Privacy Framework, „DPF”). DPF jest umową ramową pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi mającą na celu zapewnienie ochrony danych osobowych podczas transatlantyckiego przekazywania danych. Firmy, które uzyskają certyfikat zgodny z DPF, mogą przekazywać dane do USA. Lista firm znajduje się na stronie [].

W przypadku odbiorców na terytorium państw nieobjętych decyzją Komisji Europejskiej stosujemy umowy z odbiorcami w oparciu o standardowe klauzule umowne UE, wydane przez Komisję Europejską, bądź inne środki przewidziane w przepisach o ochronie danych osobowych (w szczególności w RODO), aby zapewnić odpowiedni w świetle prawa stopień ochrony danych.

W przypadku, gdyby chciał Pan/ chciała Pani uzyskać dodatkowe informacje w zakresie przekazywania danych osobowych czy też podstaw przekazywania przez administratora danych do państw trzecich, prosimy o kontakt zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w niniejszej Polityce.

Bezpieczeństwo danych

Stosujemy techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w celu ochrony Pana/Pani danych osobowych przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem wykorzystaniem, utratą, zniszczeniem, zmodyfikowaniem, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem do nich przez osoby nieupoważnione. Nasze zabezpieczenia są zgodne z aktualnym stanem wiedzy.

Pana/Pani prawa i dane kontaktowe

Zasady ogólne

Chcielibyśmy poinformować Pana/Panią o prawach przysługujących Panu/Pani jako osobie, której dane dotyczą (art. 4 ust. 1 pkt 1 RODO). Więcej informacji na temat przysługujących Panu/Pani praw oraz ich zakresie można znaleźć w art. 15–21 RODO.

Aby skorzystać z przysługujących Panu/Pani praw, należy skontaktować się z  inspektorem ochrony danych, lokalnym łącznikiem ds. ochrony prywatności. Dane kontaktowe znajdują się na początku niniejszej Polityki prywatności.

Prawo dostępu (art. 15 RODO)

Ma Pan/Pani prawo żądania potwierdzenia czy administrator przetwarza Pani/ Pana dane. Jeżeli ma to miejsce jest Pani/ Pan uprawniona do uzyskania informacji na temat tego, które z Pana/Pani danych osobowych zostały przez nas zgromadzone i są przetwarzane. Obejmuje to w szczególności informacje o celach, w jakich dane te są przetwarzane, kategoriach odnośnych danych osobowych oraz o okresie, w jakim dane te będą przechowywane, a także informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te będą ujawniane. Ma Pan/Pani także prawo do uzyskania kopii swoich danych osobowych podlegających przetwarzaniu. 

Prawo do sprostowania (art. 16 RODO)

Ma Pan/Pani prawo domagać się sprostowania danych, które są nieprawidłowe np. poprawienia błędnych lub niedokładnych danych osobowych. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, ma Pan/Pani również prawo uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.

Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO)

Ma Pan/Pani prawo do żądania od nas usunięcia Pana/Pani danych osobowych, w następujących przypadkach:

  • Pana/Pani dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zgromadzone lub w inny sposób przetwarzane;
  • Wycofał/-a Pan/Pani swoją zgodę i nie istnieje żadna inna podstawa prawna do przetwarzania danych;
  • Sprzeciwił/-a się Pan/Pani przetwarzaniu danych i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania danych; w przypadku gdy dane osobowe są przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego, sprzeciw jest wystarczający do zakończenia przetwarzania;
  • Pana/Pani dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
  • Pana/Pani dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wypełnienia obowiązku wynikającego z prawa Unii Europejskiej lub jej państwa członkowskiego, któremu podlegamy.

Prosimy pamiętać, że Pana/Pani prawo do usunięcia danych może być ograniczone przez przepisy prawa. Ograniczenia prawne wskazane zostały w art. 17 ust. 3 RODO.

Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)

Ma Pan/Pani prawo do uzyskania ograniczenia przetwarzania danych w przypadku spełnienia jednego z następujących warunków:

  • Zakwestionuje Pan/Pani prawidłowość swoich danych osobowych - na okres, który umożliwia nam zweryfikowanie poprawności danych osobowych;
  • Przetwarzanie jest niezgodne z prawem i sprzeciwia się Pan/Pani usunięciu danych osobowych oraz żąda Pan/Pani w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
  • Nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale Pan/Pani potrzebuje danych osobowych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub
  • Sprzeciwił/-a się Pan/Pani przetwarzaniu danych, ale nie ukończono jeszcze weryfikacji, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora przeważają wobec Pana/ Pani sprzeciwu.

Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania administrator informuje o tym osobę, której dane dotyczą, która żądała ograniczenia.

Informowanie odbiorców danych

Administrator informuje o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania Pana/ Pani danych, zgodnie z art. 16-18 RODO, każdego odbiorcę, któremu ujawniono dane osobowe, zgodnie z wymogami wskazanymi w art. 19 RODO.

Wycofanie zgody

Ma Pan/Pani prawo do wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym czasie ze skutkiem przyszłym. Wycofanie przez Pana/Panią zgody nie musi spełniać żadnych wymogów formalnych. Może Pan/Pani po prostu wysłać nieformalne zawiadomienie na wyżej wymienione adresy kontaktowe. Dotyczy to również zgody udzielonej przed wejściem w życie RODO  (tj. przed 25 maja 2018 r.). Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej wycofaniem.

Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)

Ma Pan/Pani prawo do otrzymania danych osobowych, które Pana/Pani dotyczą i które zostały przez Pana/Panią przekazane, w uporządkowanym, powszechnie używanym i nadającym się do odczytu komputerowego formacie, a także ma Pan/Pani prawo do przekazywania tych danych innym podmiotom, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (w myśl art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub na podstawie umowy (w myśl art. 6 ust. 1 lit b RODO). Może Pan/Pani zapoznać się ze szczegółami i ograniczeniami dot. ww. prawa w treści art. 20 RODO. Skorzystanie z przysługującego Panu/Pani prawa do przenoszenia danych nie wpływa w żaden sposób na przysługujące Panu/Pani prawo do usunięcia danych. 

Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, w szczególności do organu nadzorczego w państwie członkowskim Pana/Pani zamieszkania, miejsca pracy lub miejsca domniemanego naruszenia ochrony danych, jeżeli uzna Pan/Pani, że przetwarzanie przez nas Pana/Pani danych osobowych narusza obowiązujące przepisy o ochronie danych. W Polsce właściwym organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych, https://uodo.gov.pl/.

Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)

Zgodnie z art. 21 RODO ma Pan/Pani prawo w dowolnym momencie, z przyczyn związanych z Pana/Pani szczególną sytuacją, zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych, jeżeli podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO. Jeżeli wyrazi Pan/Pani sprzeciw, nie będziemy dłużej przetwarzać Pana/Pani danych osobowych, chyba że:

  • Jesteśmy w stanie wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub
  • Przetwarzanie służy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W szczególności ma Pan/Pani prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego, jeżeli wykorzystujemy Pana/Pani dane do takich celów. Jeżeli sprzeciwia się Pan/Pani przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, nie będziemy już wykorzystywać Pana/Pani danych osobowych w tym celu.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Wobec osób, których dane osobowe są przetwarzane przez Berlin-Chemie/ Menarini Polska sp. z o.o. jako administratora, nie są podejmowane decyzje oparte wyłącznie na profilowaniu lub innym zautomatyzowanym sposobie przetwarzania danych osobowych, które wywołują wobec tych osób skutki prawne lub w inny sposób istotnie na nie wpływają. 

Zmiany niniejszej Polityki prywatności

Niniejsza Polityka prywatności będzie poddawana regularnym przeglądom.

Niniejsza Polityka prywatności może podlegać zmianom, w szczególności ze względu na wprowadzane zmiany technologiczne, zmiany w podejmowanych przez administratora procesach przetwarzania danych osobowych (w szczególności celach i sposobach przetwarzania danych osobowych), jak i ze względu na zmiany przepisów prawa. 

Październik 2025 r.